Contributors

Wednesday, March 13, 2013

a guy in a pink pants, jogging, accident and snow

Assalamualaikum :)

untuk penulisan kali ni, saya nak kongsi perkara menarik yang berlaku pada saya hari ahad lepas :)

perkara pertama, saya ternampak seorang lelaki dalam tube perjalanan balik rumah memakai seluar pink! that was first time. kalau t shirt, mungkin macam dah biasa.

dulu saya selalu sangat teringin nak beli seluar warna pink tapi mama kata jangan sebab dia kata saya tak akan pakai.




petang tu, dhiya ajak saya jogging :) 

inilah kawan saya, dhiya comel :)

raihan pun teman sekali sebab nak main buaian

masa tengah jogging, saya nampak banyak sangat kereta polis dan ambulance lalu, siap jalan tutup lagi.


saya tertanya tanya, kenapa banyak sangat.. dah la depan rumah kitaorang je plak tu.. lepas tu, nampak bas nie dah lama kat situ tak bergerak.

saya pun dah fikir, eh, bas langgar orang ke? sebab serious, banyak sangat ambulance dan polis ni..

but i cannot be bothered to stop jogging and check. so, i continue jogging until i was too tired to jog. later, all of us went home.

so, this is the view of the scene from my room. seriously, it happened in front of my flat!



nak di buat cerita, ada kemalangan antara dua kereta dan kedua dua kereta kemek depan. tak de la sampai terbalik bagai macam dalam movie.

tapi, bomba, ambulance dan polis yang datang, macam ada kemalangan untuk paling kurang 10 kereta (kalau kat malaysia). serious tak tipu!

ada 3 kereta bomba yang besar. itu tak kira kereta kecik yang biasa. nak buat apa sampai 3 kereta bomba? 3 ambulance, okay that make sense.. we never know, there might be more people injured.

but the police cars, serious banyak.. paling kurang rasanya ada 8.. siap tutup jalan bagai.

mari saya ingatkan, kejadian ini adalah kemalangan antara dua kereta yang kemek depan.

tapi, yang saya sangat sangat nak puji (sebenarnya, semuanya pun pujian), mereka semua sampai kurang dari 5 minit selepas kejadian. hebat tak?!

malaysia, mungkin ini satu contoh yang mungkin boleh di ikuti :)

**********

semalam london turun salji. ramai yang merungut dan saya tak tertinggal.


sejuk, bil gas tinggi sebab pasang heater, susah nak gerak sebab sejuk dan macam macam lagi.

most of them complained about snowing in spring! some of my local friends told me, as far as she can remember, it never happened before. the latest snow would fall is in february.

so, i was going through the twitter and one of my friend tweeted about snow falling and wrote "Subhanallah".

okay afiqah, maybe you should see this thing in different perspective. tak rasa wow ke, salji pada bulan march?

No comments: