Contributors

Thursday, March 7, 2013

hustings

semalam saya pergi hustings.. kepada sesiapa yang tak tau apa itu hustings, sila rujuk gambar di bawah :)


it was really interesting to be honest. I can see that it's not just about popularity and it seems like everyone has their own agenda.

and that's why we need ISOC representatives in the SU :)

two years ago, we had an isocer in the SU and she managed to make sure LSE made it compulsory for no classes or lectures on friday from 1 till 2 in the afternoon for Jumaah prayer.


saya pergi dua hustings semalam. dan ada dua perkara menarik berlaku :)

saya masuk je bilik tu, saya ternampak seorang yang berambut biru dan reaksi spontan saya,

"anisah! tengok tu, ada orang rambut biru. woaaaaahhhhhhhh" 

dengan harapan meraka mereka di situ tak faham melayu.

sekali dia angkat je muka daripada memandang phone nya , dalam hati saya

"omeegee omeegee omeegee"

she is a malay! and I know her.

okay, actually she is a singaporean but she is a malay singaporean and i know, she can understand malay. i knew her from widening participation programme.

so, she smiled at me and I smiled back. like this :D

selepas tu, ada perkara menarik yang ke dua berlaku.

selepas MC panggil calon untuk LGBT officer, perempuan itu tampil kehadapan.

kalau kat sini, sangat biasa dengan terma LGBT tapi kalau anda di malaysia, mungkin tak pernah dengar kot sebab kat malaysia tak de benda benda ni (kot?) ..

LGBT = lesbian gay bisexual and transgender. kalau masih tak tau apa tu, google je la :)

so, a malay girl with blue hair and a very arabic name representing LGBT community in LSE? agak kelakar di situ sebenarnya saya rasa.

okay, itu je ceritanya :)

sekadar gambar perhiasan. the sisters!

No comments: